• ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
OK Magazine
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
მთავარი OK! News

#OK! CSR-ისა და PR-ის ურთიერთქმედება

April 30, 2024
საკითხავი დრო: 1 min read

კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა (CSR) და საზოგადოებასთან ურთიერთობა (PR) წარმოადგენს ორ განსხვავებულ სფეროს კორპორაციულ სამყაროში, თითოეული ემსახურება უნიკალურ მიზანს. CSR განასახიერებს ვალდებულებას ეთიკური და პასუხისმგებელი ბიზნესპრაქტიკისადმი, რომელიც სცილდება მოგებაზე ორიენტაციას და ფოკუსირებულია სამყაროში სოციალურ და გარემოსდაცვითი კუთხით საკუთარი წვლილის შეტანაზე. მეორე მხრივ, PR არის სტრატეგიული კომუნიკაციის ხელოვნება, რომელიც მუშაობს საზოგადოების აღქმაზე, კომპანიის რეპუტაციასა და სხვადასხვა დაინტერესებულ მხარეებთან ურთიერთობის დამყარებაზე.

ნამდვილი CSR ინიციატივები მოიცავს კონკრეტულ ქმედებებს, რომლებიც მიზნად ისახავს, ხელი შეუწყოს საზოგადოების კეთილდღეობასა და გარემოსდაცვით მდგრადობას. CSR არ არის დამოუკიდებელი საქმიანობა, ის ჩაქსოვილია კომპანიის ყოველდღიურ საქმიანობაში და გულისხმობს პასუხისმგებელი პრაქტიკის ინტეგრირებას ძირითად ბიზნესმოდელში, ფინანსური წარმატების მორგებას პოზიტიურ სოციალურ და გარემოსდაცვით შედეგებთან.

 PR, როგორც საკომუნიკაციო ინსტრუმენტი, ფოკუსირებულია დამაჯერებელი ნარატივების შექმნაზე, რათა შექმნას საზოგადოების მხრიდან კომპანიის პოზიტიური აღქმა. მიუხედავად იმისა, რომ პიარკომუნიკაცია კარგი ინსტრუმენტია, ის პრობლემური ხდება, როდესაც ისტორიები ლამაზდება ან მანიპულირების მსხვერპლი ხდება, რათა შეიქმნას ძლიერი CSR პრაქტიკის ილუზია.

პიარი გადამწყვეტ როლს თამაშობს ბრენდის პოზიტიური იმიჯის ჩამოყალიბებასა და შენარჩუნებაში. კომპანიები ხშირად იყენებენ PR-ს თავიანთი CSR ძალისხმევის ხაზგასასმელად, როგორც უფრო ფართო სტრატეგიის ნაწილს, რათა გააძლიერონ თავიანთი რეპუტაცია. სამწუხაროდ, CSR-თან მიმართებაში ხშირია პიარკომუნიკაციის არაკეთილსინდისიერი გამოყენება, როცა კომპანიამ შეიძლება ხაზი გაუსვას ერთ მდგრად ინიციატივას, ხოლო სხვა ნაკლებად ეკოლოგიურად სუფთა პრაქტიკების გავლენის მნიშვნელობა შეამციროს და შექმნას ცრუნარატივი, ეგრეთ წოდებული გრინვოშინგი (greenwashing).

Greenwashing გულისხმობს გარემოსდაცვითი პასუხისმგებლობის გადაჭარბებული ან ყალბი წარმატების წარმოჩენის პრაქტიკას. ეს ეხება კომპანიებს, რომლებიც მხოლოდ ზედაპირულ დონეზე ეხებიან CSR პრაქტიკას, არსებითი, მნიშვნელოვანი შრომისა ან ვალდებულებების გააზრების გარეშე. მაგალითად, კომპანიამ შეიძლება ხაზი გაუსვას ეკოლოგიურად სუფთა შეფუთვას, მაგრამ უფრო დიდი საკითხების გადაჭრაზე არც იფიქროს და არც ისაუბროს, როგორიცაა ნახშირბადის ანაბეჭდი და მიწოდების ჯაჭვის ოპტიმიზაცია.

მსგავსი CSR ძალისხმევა მოიცავს მინიმალურ, ზედაპირულ ქმედებებს, რომლებიც შეიძლება არსებითად გამოიყურებოდეს ერთი შეხედვით, მაგრამ არ გააჩნიათ მნიშვნელოვანი და მდგრადი გავლენა. როდესაც ასეთი ძალისხმევა არაპროპორციულად არის ხაზგასმული PR კომუნიკაციებში, ეს ქმნის CSR-ის მტკიცე ვალდებულების ილუზიას. მაგალითად, ორგანიზაციამ შეიძლება ჩაერთოს ერთჯერად მოხალისეობრივ ღონისძიებაში პოზიტიური PR გაშუქებისთვის, როცა ამ დროს, პასუხისმგებელი პრაქტიკა არა ააქვს ინტეგრირებული თავის ძირითად ბიზნესმოდელში.

ავთენტური CSR და PR-ზე ორიენტირებული ნარატივების გარჩევის გასაღები გამჭვირვალობაშია. მაგალითად IKEA ღიაა თავის CSR ანგარიშებში, განიხილავს მიღწევებსა და გამოწვევებს, ხელს უწყობს ანგარიშვალდებულების კულტურას. კომპანიები უნდა იყვნენ გამჭვირვალე თავიანთი პრაქტიკის შესახებ, აღიარონ როგორც წარმატებები, ასევე გამოწვევები თავიანთ CSR ანგარიშებში.

კომპანიის CSR საქმიანობის დადასტურება ხდება, როდესაც კომპანიები გულწრფელად უსმენენ და ხელს უწყობენ დაინტერესებული მხარეების ჩართვას მათ ინიციატივებში. CSR-სა და PR-ს შორის ურთიერთქმედებაში „გრინვოშინგი“ ქმნის გამოწვევას ავთენტური კომუნიკაციისთვის. გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს იმის უზრუნველყოფას, რომ მდგრადობის მოთხოვნები შეესაბამება CSR-ის არსებით ქმედებებს. გამჭვირვალობის, რეალური დაინტერესებული მხარეების ჩართულობისა და ავთენტური კომუნიკაციისადმი ერთგულების გათვალისწინებით, კომპანიებს შეუძლიათ სწორად მართონ CSR-ის კომუნიკაცია, განავითარონ პასუხისმგებლობისა და ნდობის კულტურა.

ასევე გაეცანი

#OK! Wimbledon 2025 ფინალურ ფაზაში შევიდა – საინტერესო ფაქტები ტურნირის შესახებ
OK! News

#OK! Wimbledon 2025 ფინალურ ფაზაში შევიდა – საინტერესო ფაქტები ტურნირის შესახებ

July 12, 2025
#OK! სატურნის რეტროგრადი ვერძში და თევზებში  გადავიდა –  რა უნდა გავითვალისწინოთ?
OK! News

#OK! სატურნის რეტროგრადი ვერძში და თევზებში გადავიდა – რა უნდა გავითვალისწინოთ?

July 11, 2025
#OK! 90-იანების Bixie –  2025 წლის ზაფხულის ყველაზე ტრენდული ვარცხნილობა
OK! News

#OK! 90-იანების Bixie – 2025 წლის ზაფხულის ყველაზე ტრენდული ვარცხნილობა

July 11, 2025
#OK! HONOR–ის ინოვაციური და მაღალი ხარისხის ლეპტოპები თქვენი ციფრული ცხოვრების გასაუმჯობესებლად
OK! News

#OK! HONOR–ის ინოვაციური და მაღალი ხარისხის ლეპტოპები თქვენი ციფრული ცხოვრების გასაუმჯობესებლად

July 11, 2025

ახლა კითხულობენ

#OK! Exclusive: კაილი ჯენერის და ტიმოთი შალამეს წყვილი პაემანზე Men’s Singles-ის ფინალურ მატჩზე იმყოფებოდა

#OK! Exclusive: კაილი ჯენერის და ტიმოთი შალამეს წყვილი პაემანზე Men’s Singles-ის ფინალურ მატჩზე იმყოფებოდა

September 11, 2023
#OK! კონცეფციიდან შედეგამდე: ქალები ინტერიერის დიზაინში

#OK! კონცეფციიდან შედეგამდე: ქალები ინტერიერის დიზაინში

March 7, 2024
#OK! კიმ კარდაშიანი Vogue-ის Forces Of Fashion-ის კონფერენციას “ბალენსიაგას” სამოსით დაესწრო

#OK! კიმ კარდაშიანი Vogue-ის Forces Of Fashion-ის კონფერენციას “ბალენსიაგას” სამოსით დაესწრო

March 23, 2022
#OK! გრინ დაზღვევა საქართველო – ადგილი, სადაც თქვენზე პროფესიონალები ზრუნავენ

#OK! გრინ დაზღვევა საქართველო – ადგილი, სადაც თქვენზე პროფესიონალები ზრუნავენ

December 2, 2021

კვირის ჰიტები

#OK! ჯეინ ბირკინის ორიგინალი ჩანთა აუქციონზე 8.6 მილიონ ევროდ გაიყიდა

#OK! ჯეინ ბირკინის ორიგინალი ჩანთა აუქციონზე 8.6 მილიონ ევროდ გაიყიდა

July 10, 2025
#OK! პატარა იდეები საზღვრების გარეშე

#OK! პატარა იდეები საზღვრების გარეშე

July 12, 2025
#OK! მოახლე, რომელმაც მსოფლიოში პირველი სილამაზის სალონი გახსნა – მართა ჰარპერის ისტორია

#OK! მოახლე, რომელმაც მსოფლიოში პირველი სილამაზის სალონი გახსნა – მართა ჰარპერის ისტორია

July 8, 2025
#OK! ცივი დღეები დასრულდა –  დღეიდან საქართველოში მზიანი ამინდები გველის

#OK! ცივი დღეები დასრულდა – დღეიდან საქართველოში მზიანი ამინდები გველის

July 6, 2025
  • ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი

შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
  • OK! კულტურა
  • OK! შოუ ბიზნესი
  • OK! Books
    • Fashion
    • Health & Beauty
    • Décor
    • Travel
    • Gastro
    • Techno
  • OK! Events
    • OK! Talk
    • OK! ვახშამი
  • OK! ტესტები