• ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
OK Magazine
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
მთავარი Fashion

#OK! მოდის ციფრული რევოლუცია – H&M კამპანიებში AI-ის მიერ შექმნილი მოდელების “ციფრულ ტყუპებს” გამოიყენებს

April 7, 2025
საკითხავი დრო: 1 min read

H&M აქტიურად  მუშაობს იმაზე, რომ AI-ის დახმარებით 30 მოდელის “ციფრული ტყუპი” შექმნას, რომლებსაც მოდელების ნებართვის საფუძველზე  მარკეტინგულ კამპანიებსა და სოციალურ მედიაში გამოიყენებს. ხელოვნური ინტელექტის მიერ გენერირებულ 30 მოდელთაგან ერთ-ერთი ქართველი მოდელის,  მატილდა გვარლიანის “ციფრული ტყუპი” იქნება.

 

აღნიშნული ინფორმაციის გავრცელებისთანავე შვედური ბრენდი კრიტიკის ქარცეცხლში გაეხვა. მსოფლიო მედიაში აქტიურად დაიწყეს საუბარი იმ საფრთხეებზე, რომლებიც ამ ფაქტს შეიძლება ახლდეს თან.   კრიტიკოსები შეშფოთებას გამოთქვამენ იმაზე, რომ შესაძლოა კონტრაქტები შეუმცირდეთ როგორც მოდელებსა და ფოტოგრაფებს, ისე თმის სტილისტებს და ვიზაჟისტებს – ადამიანებს, რომლებიც ფოტოსესიების ორგანიზებაში მნიშვნელოვან როლს ასრულებენ.

H&M-ის წარმომადგენლის, ჰაკან ანდერსონის თქმით, კომპანია ჯერ პროექტის კვლევის ეტაპზეა:

„ჩვენ უბრალოდ ვიკვლევთ, რა არის შესაძლებელი,  ამას ვაკეთებთ ინდუსტრიის სხვა კრეატიულ სააგენტოებთან და თავად მოდელებთან მჭიდრო თანამშრომლობით . მათ აქვთ შესაძლებლობა  სრულად აკონტროლონ, თუ როდის იქნება გამოყენებული   თავიანთი ‘ციფრული ტყუპი’  და,  რა თქმა უნდა, მიიღებენ ანაზღაურებას მისი გამოყენებისთვის“ — განაცხადა მან.

H&M-ის მთავარი კრეატიული ოფიცერი, იორგენ ანდერსონი აღნიშნავს, რომ  კომპანია „ადამიანზე ორიენტირებულ მიდგომას“ შეინარჩუნებს ახალი ტექნოლოგიის დანერგვისას:

„H&M დაინტერესებულია  აღმოაჩინოს  ის  საშუალებები, თუ როგორ წარმადგინოს  მოდა ახალი, კრეატიული გზებით  და , ამავდროულად,  ახალი ტექნოლოგიებისგან მიიღოს სარგებელი, თუმცა, ამავდროულად, დარჩეს ერთგული ინდივიდუალური სტილის მიმართ”. 

 

ბრენდის წარმომადგენლები ამბობენ  იმასაც, რომ AI-ის მიერ გენერირებულ თითოეულ ფოტოს თან ექნება კონკრეტული ნიშანი, რომლის საშუალებითაც მარტივი გახდება მისი ამოცნობა. ამასთანავე, საზოგადოებისგან წამოსული კრიტიკის შემდეგ, H&M-ის გუნდმა აღნიშნა ისიც, რომ ისინი არ აპირებენ სრულად გააუქმონ  ცოცხალი ფოტოსესიები მოდელებთან.

აქტიურად საუბრობენ იმაზეც, რომ ხელოვნური ინტელექტის  გამოყენებას მოდის ინდუსტრიაში უარყოფითთან ერთად დადებითი შედეგებიც შეიძლება ჰქონდეს. როგორც აღნიშნავენ, AI-ის ჩართვა მოდის სფეროში  მოდელებს ხელს შეუწყობს თავიანთი დრო მეტად ეფექტურად გამოიყენონ- მათ ექნებათ საშუალება ონლაინ შეასრულონ თავიანთი საქმიანობა და  ქვეყნიდან ქვეყანაში ფრენასა და კასტინგებზე სიარულში ზედმეტი დრო არ დაკარგონ.

 

აღსანიშნავია ისიც,  რომ ნიუ-იორკში 2025 წლის ივნისში ძალაში შევა Fashion Workers Act — ახალი კანონი, რომელიც მიზნად ისახავს ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებასთან დაკავშირებული ზოგიერთი საკითხის მოგვარებას, კერძოდ,  ის უზრუნველყოფს მოდელების ანაზღაურების გამჭვირვალობას და კონტროლს მათ ციფრულ ორეულებზე.

სენატორი ბრედ ჰოილმენ-სიგალი, რომელიც კანონპროექტის ერთ-ერთი ავტორია, აცხადებს, რომ

„ეს შრომის კანონი დაიცავს მოდელებს ფინანსური ექსპულატაციისგან და იმისგან, რომ მათი ციფრული გამოსახულებები მათი ნებართვის გარეშე არ იქნას გამოყენებული.“

 

H&M არ არის ერთადერთი ბრენდი, რომელიც AI-ის აქტიურად ჩართვას აპირებს თავის საქმიანობაში, Hugo Boss-მა,   Levi’s-მა   და მსგავსმა ბრენდებმა ასევე დაიწყეს ხელოვნური ინტელექტის გამოყენება იმისათვის, რომ  თავიანთი მარკეტინგული კამპანიები მეტად მრავალფეროვანი გახდეს.

 

ასევე გაეცანი

#OK! Spice Girls-ის წევრი Mel B  სტილისტ რორი მაფიზე დაქორწინდა
OK! News

#OK! Spice Girls-ის წევრი Mel B სტილისტ რორი მაფიზე დაქორწინდა

July 8, 2025
#OK! ცივი დღეები დასრულდა –  დღეიდან საქართველოში მზიანი ამინდები გველის
OK! News

#OK! ცივი დღეები დასრულდა – დღეიდან საქართველოში მზიანი ამინდები გველის

July 6, 2025
#OK! ვინ შეცვლის დემნას? – ბალენსიაგას ახალი დირექტორის შესახებ
Fashion

#OK! ვინ შეცვლის დემნას? – ბალენსიაგას ახალი დირექტორის შესახებ

July 7, 2025
#OK! როგორ გაქრა „მონა ლიზა“ ლუვრიდან? – “საუკუნის ქურდობის” ისტორია
OK! Story

#OK! როგორ გაქრა „მონა ლიზა“ ლუვრიდან? – “საუკუნის ქურდობის” ისტორია

July 5, 2025

ახლა კითხულობენ

#OK! ონკოლოგიური დაავადება განაჩენი არ არის

#OK! ონკოლოგიური დაავადება განაჩენი არ არის

July 14, 2021
#OK! ტურისტულად ყველაზე დატვირთული ადგილები ზაფხულში

#OK! ტურისტულად ყველაზე დატვირთული ადგილები ზაფხულში

June 24, 2025
#OK! MYDAY – ყველაფერი თქვენი განსაკუთრებული დღის აღსანიშნავად

#OK! MYDAY – ყველაფერი თქვენი განსაკუთრებული დღის აღსანიშნავად

October 13, 2024
#OK! მაიკო წერეთლის სარედაქტორო სვეტი OK!-ის ოქტომბრის ნომრისთვის

#OK! მაიკო წერეთლის სარედაქტორო სვეტი OK!-ის ოქტომბრის ნომრისთვის

January 9, 2025

კვირის ჰიტები

#OK! როგორ შევარჩიოთ ფიზიკური აქტივობა პიროვნული ნიშნებით? – ახალი კვლევები და საზაფხულო რჩევები

#OK! როგორ შევარჩიოთ ფიზიკური აქტივობა პიროვნული ნიშნებით? – ახალი კვლევები და საზაფხულო რჩევები

July 9, 2025
#OK! „ქუთაისი 2010“  საამაყო ისტორიის წარმატებული გაგრძელება

#OK! „ქუთაისი 2010“ საამაყო ისტორიის წარმატებული გაგრძელება

July 4, 2025
#OK! ამბებად მოყოლილი კულინარია „სთორიში“

#OK! ამბებად მოყოლილი კულინარია „სთორიში“

July 8, 2025
#OK! გზა ქუთაისიდან ამერიკამდე – ნატალია ვაშაკიძის წარმატების ისტორია

#OK! გზა ქუთაისიდან ამერიკამდე – ნატალია ვაშაკიძის წარმატების ისტორია

July 8, 2025
  • ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი

შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
  • OK! კულტურა
  • OK! შოუ ბიზნესი
  • OK! Books
    • Fashion
    • Health & Beauty
    • Décor
    • Travel
    • Gastro
    • Techno
  • OK! Events
    • OK! Talk
    • OK! ვახშამი
  • OK! ტესტები