ტურისტული სექტორი მუდმივად განიცდის ცვლილებებს. ამ კონკურენტულ სფეროში მნიშვნელოვანია ფეხი აუწყო სიახლეებს, მზად იყო სხვადასხვა გამოწვევისთვის და შენეული ხედვა სწორად მიიტანო თითოეულ მომხმარებლამდე, რაც საბოლოოდ სანდო პარტნიორებს და ერთგულ მომხმარებელს განაპირობებს. დღევანდელი ჩემი რესპონდენტისთვის ამ სფეროში არსებული გამოწვევები არ არის უცხო, მეტიც, მან დიდი გზა განვლო, რათა ტურისტულ სექტორში თავისი ადგილი დაემკვიდრებინა. ჟურნალი OK! წამოგიდგენთ წარმატებული ტურისტული კომპანიის, Guide of Georgia-ს დამფუძნებელსა და დირექტორს, საქართველოში არაბული ტურიზმის დანერგვის ერთ-ერთ პიონერს, ეკატერინე ჯიქიძეს. ის არაერთი ჯილდოს მფლობელია, მათ შორის: Travel and Hospitality-ს (ლონდონი, დიდი ბრიტანეთი) – ჯილდო ბრწყინვალე მომსახურებისთვის; Golden Tree Awards-ის (დუბაი, არაბთა გაერთიანებული საამიროები) – „საუკეთესო შემომყვანი ტუროპერატორი 2023“; შვეიცარიის სარეიტინგო ასოციაციისა და საქართველოს ეროვნული ბიზნესრეიტინგის ჯილდოები – „წლის ლიდერი 2023“ და „წლის ხელმძღვანელი 2023“; გლობალური აღიარების ჯილდო (დუბაი, არაბთა გაერთიანებული საამიროები) განსაკუთრებული ლიდერობისა და მომსახურებისთვის 2024 და სხვ.
ეკატერინე, რატომ აირჩიეთ ეს სფერო?
ჯერ კიდევ ბავშვობაში მაინტერესებდა სხვადასხვა კულტურის ადამიანებთან ურთიერთობა. პირველი ასეთი გამოცდილება მახსენდება, როდესაც სკოლაში გაცვლითი პროგრამით ამერიკელი მასწავლებლები ჩამოვიდნენ. შემდეგ იყო სხვადასხვა პროგრამა, გაცვლითი პროგრამა FLEX, მრავალწლიანი მუშაობა სხვადასხვა კულტურის, ეროვნებისა და რასის ადამიანებთან და ბოლოს მაგისტრატურა Webster University-ის საქართველოს ფილიალში, სადაც ერთადერთი ქართველი სტუდენტი ვარ. სხვადასხვა კულტურის გაცნობა, განსხვავების აღმოჩენა და საუკეთესო მაგალითების ამორჩევა ჩემი პროფესიული ზრდის განუყოფელი ნაწილი გახდა.
წარმოგვიდგინეთ ტურისტული კომპანია Guide of Georgia
ყოველთვის მიმაჩნდა, რომ მოგზაურობა უფრო მეტია, ვიდრე ახალი ადგილების მონახულება. ეს არის მნიშვნელოვანი გამოცდილების შექმნა და მსოფლიოს სხვადასხვა ნაწილს შორის ურთიერთგაგების ჩამოყალიბება.
ჩემი შთაგონება მოვიდა ჩემი პირადი მოგზაურობებიდან, სადაც მე დავინახე, რამდენად დიდი გავლენა შეიძლება იქონიოს კარგად დაგეგმილმა მოგზაურობამ. კომპანია Guide of Georgia 2016 წელს შევქმენი. მსურდა ხელი შემეწყო ჩემი ქვეყნის პოპულარიზაციისა და განვითარებისთვის. ჩემი აზრით, ტურიზმი სცილდება დასვენების ფარგლებს – ის არის ერთგვარი ხიდი ერებს შორის და ხელს უწყობს როგორც კულტურათაშორის დიალოგს, ასევე მშვიდობასა და თანამშრომლობას გლობალურ დონეზე.
ამასთანავე, მიმაჩნია, რომ პოზიტიურმა ტურისტულმა გამოცდილებამ შეიძლება გააძლიეროს ქვეყნის გლობალური აღქმა, გააუმჯობესოს მისი იმიჯი მსოფლიო ასპარეზზე. ქვეყნები ხშირად ინვესტირებას ახდენენ ტურიზმში, როგორც საშუალებას, წარმოაჩინონ თავიანთი კულტურა, ისტორია და ღირებულებები, რაც არაპირდაპირ გავლენას ახდენს საერთაშორისო ურთიერთობებზე.
ტურიზმი ქმნის ეკონომიკურ კავშირებს ერებს შორის ვაჭრობის, ინვესტიციებისა და დასაქმების გზით. ძლიერმა ტურისტულმა სექტორმა შეიძლება გამოიწვიოს პარტნიორობა ბიზნესებს შორის სხვადასხვა ქვეყანაში, გააძლიეროს ეკონომიკური დიპლომატია.
რას სთავაზობთ მომხმარებელს?
ექსკლუზიურ, პერსონალიზებულ და მომხმარებელზე მორგებულ სერვისს. ჩემთვის უმნიშვნელოვანესია, სტუმრებმა (ტურისტებმა) თავი განსაკუთრებულად იგრძნონ.
დღესდღეობით, Guide of Georgia-ს ძირითადი სამიზნე სეგმენტი არიან არაბი და ინდოელი ტურისტები. ეს ჯგუფები სარგებლობენ კარგად ორგანიზებული ტურებით, სადაც ზედმიწევნითი ყურადღება ექცევა ლოგისტიკურ დეტალებს, რაც უზრუნველყოფს ყველა სტუმრისთვის უსაფრთხო და სასიამოვნო გამოცდილებას. ჩვენი ტურები მოიცავს ბუნებრივ პეიზაჟებს, სათავგადასავლო ადგილებს და კულტურულ ღირსშესანიშნაობებს. წყვილებს ვთავაზობთ რომანტიკულ დასვენებას და დასამახსოვრებელ გამოცდილებას, ხოლო ოჯახები ბავშვებისთვის შესაფერისი მარშრუტებითა და გართობებით სარგებლობენ.
გარდა ამისა, ვთანამშრომლობთ სანდო პარტნიორ კომპანიებთან, რომლებიც თავდაჯერებულად ურჩევენ ჩვენს მომსახურებას თავიანთ კლიენტებს. პრიორიტეტს ვანიჭებთ მომხმარებელთა კმაყოფილებას და ხელს ვუწყობთ განმეორებით ბიზნესს პერსონალიზებული სერვისით, თანამიმდევრული კომუნიკაციით, ტურის მონიტორინგით და მომსახურების შემდგომი გამოხმაურებით.
ყოველ წელს, ტურიზმის დეპარტამენტთან ერთად, შერჩეული კომპანიები ვმონაწილეობთ სხვადასხვა მარკეტინგულ აქტივობებში საქართველოს პოპულარიზაციის მიზნით. მათ შორის არის გამოფენა-ბაზრობები. ჩავდივართ ჩვენს სამიზნე ქვეყნებში და ვაცნობთ ჩვენს პროდუქტებს/სერვისებს პოტენციურ მომხმარებლებს, ვაფორმებთ ურთიერთანამშრომლობის ხელშეკრულებებს და ვყიდით ჩვენს ტურისტულ პაკეტებს. ერთ-ერთი ასეთი გამოფენა იყო ქალაქ ნიუ-იორკში, სადაც 1 წლის წინ მივიღეთ მონაწილეობა და ბოლოს ქალაქ ლას-ვეგასში.
ძალიან დიდი ტურისტული პოტენციალია სხვა ქვეყნებშიც, მათ შორის ამერიკის შეერთებულ შტატებში, რომელიც ბევრი მიზეზის გამო არ არის ათვისებული. ჩვენ ვგეგმავთ გავფართოვდეთ ამ კონტინენტზე და სულ სხვა სამყარო ვანახვოთ ჩვენს მომხმარებელს. დოჰაში, ერთ-ერთი წამყვან კომპანიის მენეჯერთან საუბრისას, ნათელი გახდა პრობლემები, რასაც ადგილობრივი კომპანიები აწყდებიან დასავლეთის ქვეყნებთან, განსაკუთრებით ამერიკულ კომპანიებთან ურთიერთობაში. რადგან ჩვენი სერვისებით ძალიან კმაყოფილი იყო, თქვა, რომ ოცნებობდა ჩვენნაირი პარტნიორი სხვა ქვეყნებშიც ჰყოლოდა. სწორედ აქ დაიბადა გაფართოების იდეა. დაწყებულია მუშაობა ამერიკული სეგმენტზე კავკასიის ტურების პოპულარიზაციისთვის და პირიქით, ამერიკის ტურისტული პოტენციალის გაცნობის კავკასიისა და შუა აღმოსავლეთის ქვეყნებისთვის. ეს მრავალწლიანი პროექტი დააახლოებს ამ განსხვავებულ სამყაროებს და ხელს შეუწყობს მჭიდრო კავშირების ჩამოყალიბებას.
რა გიბიძგებთ, რომ განვითარდეთ? რა არის თქვენი მთავარი მოტივაცია?
ჩემი სწრაფვა ზრდისა და წარმატებისკენ გამოწვეულია იმით, რომ შევქმნა დასამახსოვრებელი, კულტურულად გამდიდრებული მოგზაურობის გამოცდილება. შესაძლებლობა, დავაკავშირო სხვადასხვა კულტურის ადამიანები და ვაჩვენო საქართველოს სილამაზე, ისტორია და სითბო, ყოველდღიურად მაძლევს მოტივაციას. ბევრ ადამიანს წელიწადში მხოლოდ ერთხელ აქვს საშუალება, დაისვენოს, და ჩემი მიზანია, ეს დასვენება გახდეს მისთვის არა სტრესული, არამედ დასამახსოვრებელი და განსაკუთრებული, იცოდეს, რომ არის გუნდი, რომელიც მის უნაკლოდ დასვენებაზე ზრუნავს და როდესაც გაიხსენებს ამ მოგზაურობას, ყოველთვის პოზიტიური ემოციები ჰქონდეს.
საქართველოს ეკონომიკისთვის ტურიზმი არის ერთ-ერთი წამყვანი რგოლი და იმის ცოდნა, რომ ჩვენი მუშაობა მხარს უჭერს როგორც ადგილობრივ ეკონომიკას, ასევე ხელს უწყობს საქართველოს პოზიტიურ იმიჯს მთელ მსოფლიოში, მაძლევს მიზანდასახულობის ძლიერ გრძნობას. თითოეული კმაყოფილი მომხმარებელი და ყოველი ეტაპი, რომელსაც მე და ჩემი გუნდი მივაღწევთ, არის შთაგონება საზღვრების გადალახვის, ინოვაციებისა და მუდმივად ამაღლების სერვისის სტანდარტის გასაუმჯობესებლად.
თქვენი აზრით, როგორია საქართველოს ტურისტული პოტენციალი?
საქართველოს ტურისტული პოტენციალი უზარმაზარი და მრავალმხრივია. მისი მდიდარი ისტორია, განსაცვიფრებელი პეიზაჟები, მრავალფეროვანი კლიმატი და უნიკალური კულტურა ცალსახად მიმზიდველს ხდის ტურისტებისთვის მთელი მსოფლიოდან. მე წარმოვიდგენ საქართველოს, როგორც წამყვან მიმართულებას რეგიონში, რომელიც ცნობილია თავგადასავლების, კულტურისა და სტუმართმოყვარეობის შერწყმით.
ჩემი მოლოდინი არის, რომ ტურიზმი განაგრძობს განვითარებას, ფოკუსირებული იქნება მაღალი ხარისხის სერვისებზე, რომლებიც ემსახურება სხვადასხვა ინტერესს – თავგადასავლების მაძიებლებიდან დაწყებული, კულტურული ჩაძირვით დაინტერესებული პირებით. მდგრადი განვითარებით, ბუნებრივი და ისტორიული ადგილების ფრთხილად შენარჩუნებით და თანამიმდევრული პოპულარიზაციის გზით, საქართველოს შეუძლია გააძლიეროს თავისი რეპუტაცია მსოფლიო ტურისტულ რუკაზე. ინფრასტრუქტურის გაძლიერებით, პარტნიორობის გაფართოებითა და პერსონალიზებული მოგზაურობის გამოცდილების შეთავაზებით, მჯერა, რომ საქართველოს ტურისტული ინდუსტრია განვითარდება და ყოველწლიურად უფრო მეტ ვიზიტორს მოიზიდავს.