• ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
OK Magazine
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
მთავარი OK! ვიდეო OK! Story

#OK! „მორალურად მოძველებული“ სიმბოლო – როგორ გაჩნდა ლონდონში სატელეფონო ჯიხურები და რატომ შეღებეს ისინი წითლად?

September 8, 2025
საკითხავი დრო: 1 min read

მსოფლიოს ყველა ქალაქს საკუთარი სიმბოლო და ღირსშესანიშნაობა აქვს და გამონაკლისი არც დიდი ბრიტანეთის დედაქალაქია, თუმცა ლონდონის სავიზიტო ბარათი მხოლოდ ბიგ-ბენი ან უესტმინსტერი კი არა, წითელი სატელეფონო ჯიხურებიცაა.

 

ლონდონური ჯიხურების ისტორია XX საუკუნის დასაწყისიდან იწყება. მის პირველ მოდელებს ბეტონისგან ამზადებოდნენ, თეთრად ღებავდნენ და წითელ კარს აბამდნენ, თუმცა ლონდონის მუნიციპალიტეტში თეთრ-წითელი ჯიხურები არ მოსწონდათ, ამიტომ კონკურსის გზით მათი ჩანაცვლება გადაწყვიტეს. 1923 წელს გაიმართა კონკურსი, სადაც სერ გაილს გილბერტ სკოტის არტ-დეკოს სტილში შესრულებულმა K2 მოდელმა გაიმარჯვა.

სერ გაილსის პროექტი პირველი მოდელისგან სახურავის სილუეტითა და ფანჯრების რაოდენობით განსხვავდებოდა, თუმცა მთავარი განსხვავება ფერი იყო — სწორედ სკოტს მოუვიდა თავში იდეა, რომ ჯიხური ერთ ფერად შეეღებათ. თავიდან ჯიხურების ვერცხლისფრად შეღებვას აპირებდნენ, მაგრამ ხელისუფლებამ არჩევანი მკვეთრ წითელზე გააჩერა. ასე გამოჩნდნენ ლონდონის ქუჩებში K2 მოდელის ჯიხურები.

წითელი ფერის არჩევას სულ მცირე, ორი მიზეზი ჰქონდა. 1. პრაქტიკულობა  — ლონდონის წვიმიან და ნისლიან ამინდში ნაცრისფერი ან ვერცხლისფერი ჯიხურები უბრალოდ დაიკარგებოდა. (ამავე მიზეზით შეღებეს ლონდონის ორსართულიანი ავტობუსები წითლად). 2. წითელი ფერი  ბრიტანეთთან, მის დროშასთან და სამხედრო ფორმასთან ასოცირდება.

K2-ის შემდეგ ლონდონის ქუჩებში სატელეფონო ჯიხურების კიდევ სამი მოდელი გამოჩნდა. 1935 წელს მეფე გიორგი V-ის ტახტზე ასვლის 25 წლის იუბილესთან დაკავშირებით კი K6 მოდელი შეიქმნა, სწორედ ის, რომელიც დღემდე ლონდონის ქუჩების ნამდვილ სიმბოლოდ ითვლება.

ახალი მოდელი წინამორბედებთან შედარებით, პატარა ზომის იყო, შესაბამისად, მისი დამზადება გაცილებით ნაკლები დაჯდა. ამან ხელისუფლებას საშუალება მისცა, რომ სატელეფონო ჯიხურები არა მხოლოდ ლონდონში, არამედ ბრიტანეთის სხვა ქალაქებშიც დაეყენებინა. მალე ქვეყანაში ჯიხურების რაოდენობა თითქმის გეომეტრიული პროგრესიით გაიზარდა: თუ 1935 წელს მათი რაოდენობა 19 ათასი იყო, ხუთ წელიწადში 35 ათასს აღწევდა, ხოლო 1980 წლისთვის მთელ ქვეყანაში 73 ათასამდე გაიზარდა.

ბუნებრივია, სმარტფონების მასობრივად გამოსვლის შემდეგ ჯიხურებზე მოთხოვნილება შემცირდა, ამიტომ რამდენიმე წლის წინ „მორალურად მოძველებული“ ჯიხურების აღების და მათ ნაცვლად wi‑fi და USB‑პორტებით აღჭურვილი ჯიხურების დადგმა გადაწყვიტეს, თუმცა მოგვიანებით, ხელისუფლებამ გადაწყვეტილება შეცვალა. ათწლეულებია, რაც ეს ჯიხურები  „ნისლიანი ალბიონის“ სიმბოლოდ იქცა, გონიერი ადამიანები კი სიმბოლოებს არ ებრძვიან. გარდა ამისა, აღმოჩნდა, რომ წითელი ჯიხურები გასაჭირში მყოფი მოქალაქეებისთვის სამაშველო სამსახურთან დაკავშირების ერთ-ერთი საშუალებაა — მარტო 2020 წელს სატელეფონო ჯიხურებიდან ბრიტანეთის სამაშველო სამსახურში 150,000 ზარი შევიდა.
გარდა ამისა, რეგიონებში მდებარე ჯიხურებს სხვადასხვა ახალი დანიშნულება დაემატა: ზოგან ისინი წიგნების საცავად იქცნენ,  ზოგან ყავის აპარატებად, ზოგან კი  სხვადასხვა მოწყობილობის დასამუხტ სადგურებად.

ასევე გაეცანი

#OK! ,,პიროვნული სტილი არის ის, რისიც ყოველდღიურად გვწამს, ამიტომ მოდა ჩემთვის მუდმივობასთან ასოცირდება” – რალფ ლორენი
OK! Men

#OK! ,,პიროვნული სტილი არის ის, რისიც ყოველდღიურად გვწამს, ამიტომ მოდა ჩემთვის მუდმივობასთან ასოცირდება” – რალფ ლორენი

July 19, 2025
#OK! როგორ გაქრა „მონა ლიზა“ ლუვრიდან? – “საუკუნის ქურდობის” ისტორია
OK! Story

#OK! როგორ გაქრა „მონა ლიზა“ ლუვრიდან? – “საუკუნის ქურდობის” ისტორია

July 5, 2025
#OK! ჯონათან ანდერსონი პოდიუმს მიღმა
Fashion

#OK! ჯონათან ანდერსონი პოდიუმს მიღმა

June 14, 2025
#OK! Story – ფრიდონ სულაბერიძე
OK! Story

#OK! Story – ფრიდონ სულაბერიძე

May 13, 2025

ახლა კითხულობენ

#OK! ირინა შეიკი The Sunday Times-ის ყდაზე: მოდელი Chris Colls-ის ობიექტივში

#OK! ირინა შეიკი The Sunday Times-ის ყდაზე: მოდელი Chris Colls-ის ობიექტივში

March 15, 2021
#OK! ვინ არის მამაკაცი ვისთან ერთადაც ნაომი კემპელი ახალშობილს გაზრდის?

#OK! ვინ არის მამაკაცი ვისთან ერთადაც ნაომი კემპელი ახალშობილს გაზრდის?

May 20, 2021
#OK! რა რეაქცია ჰქონდა ბრედ პიტს ანჯელინას მხრიდან ოჯახური ძალადობის ბრალდებაზე?

#OK! რა რეაქცია ჰქონდა ბრედ პიტს ანჯელინას მხრიდან ოჯახური ძალადობის ბრალდებაზე?

March 23, 2021
#OK! როგორია ქეით მიდლტონის ყოველდღიური სტილი – პრინცესას უჩვეულო ჩაცმულობა

#OK! როგორია ქეით მიდლტონის ყოველდღიური სტილი – პრინცესას უჩვეულო ჩაცმულობა

April 25, 2023

კვირის ჰიტები

#OK! „შექმნილია მილანში“ – როგორ დაიბადა ჯორჯო არმანის იმპერია

#OK! „შექმნილია მილანში“ – როგორ დაიბადა ჯორჯო არმანის იმპერია

September 6, 2025
#OK! „მორალურად მოძველებული“ სიმბოლო – როგორ გაჩნდა ლონდონში სატელეფონო ჯიხურები და რატომ შეღებეს ისინი წითლად?

#OK! „მორალურად მოძველებული“ სიმბოლო – როგორ გაჩნდა ლონდონში სატელეფონო ჯიხურები და რატომ შეღებეს ისინი წითლად?

September 8, 2025
#OK! City Event Georgia  ღონისძიება, რომელიც ისტორიად იქცევა

#OK! City Event Georgia ღონისძიება, რომელიც ისტორიად იქცევა

September 5, 2025
#OK! „ეშმაკი ატარებს პრადას“ სიუჟეტი ცხოვრებაში — ამერიკული Vogue-ის მთავარი რედაქტორის პოსტზე ქლოე მალიმ ანა ვინტური შეცვალა

#OK! „ეშმაკი ატარებს პრადას“ სიუჟეტი ცხოვრებაში — ამერიკული Vogue-ის მთავარი რედაქტორის პოსტზე ქლოე მალიმ ანა ვინტური შეცვალა

September 3, 2025
  • ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი

შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
  • OK! კულტურა
  • OK! შოუ ბიზნესი
  • OK! Books
    • Fashion
    • Health & Beauty
    • Décor
    • Travel
    • Gastro
    • Techno
  • OK! Events
    • OK! Talk
    • OK! ვახშამი
  • OK! ტესტები