ონლაინ-პლატფორმა Feedc-ის დამფუძნებელი, 22 წლის ნიკოლოზ კვარაცხელია გარდაიცვალა. იგი ვერაზე, ანჯაფარიძის ქუჩაზე, კვარაცხელიას ნაქირავებ სახლთან მოკლეს. ახალგაზრდას რვა ტყვია ჰქონდა მოხვედრილი გულმკერდის, ზურგისა და ბარძაყის არეში. ექიმებმა მისი გადარჩენა ვერ შეძლეს.
ჟურნალი OK!-ის გუნდი ღრმა მწუხარებას გამოთქვამს და უსამძიმრებს გარდაცვლილის ოჯახის წევრებს და ახლობლებს.
გთავაზობთ ინტერვიუს ნიკოლოზ კვარაცხელიასთან, რომელიც 2020 წლის მაისში ჟურნალი OK!-ის ჟურნალისტმა სოციალური პლატფორმა Feedc-ის შესახებ ჩაწერა.
სოციალური პლატფორმა Feedc-ი მსოფლიო ბაზარზე 2019 წლის 30 მარტს გამოჩნდა. იდეის ავტორი ქართველი სტუდენტი ნიკოლოზ კვარაცხელიაა, რომელმაც პროდუქტი პირველად თავისი უნივერსიტეტის სტუდენტებს წარუდგინა საფრანგეთში.
შპს „ვიონი საქართველო“ (ბრენდი „ბილაინი“) შედის კავშირგაბმულობისა და ინტერნეტით მომსახურების პროვაიდერ წამყვან საერთაშორისო ჯგუფში „ვიონი“ (VEON) რომლის სათავო ოფისი ამსტერდამში მდებარეობს. VEON-ის აქციები განთავსებულია NASDAQ-ისა (აშშ) და Euronext Amsterdam-ის ბირჟებზე. VEON-ი მის 210 მილიონ მომხმარებელზე მეტს, მსოფლიოს 10 სხვადასხვა ქვეყანაში, აწვდის ხმოვან, ფიქსირებულ, დატა და ინტერნეტის მომსახურებას. „ბილაინი საქართველო“ ფუნქციონირებს 2007 წლიდან და სადღეისოდ მის 1.3 მილიონამდე მომხმარებელს უზრუნველყოფს 2G GSM 900/1800MHz, 3G 2100 MHz და 4G/LTE 800 MHz მომსახურებით.
OK! Feedc-ის დამაარსებელ ნიკოლოზ კვარაცხელიას ესაუბრა, რომელმაც გვიამბო, თუ საიდან გაუჩნდა ამ ტიპის სოციალური ქსელის შექმნის იდეა და რა იყო მისი მთავარი მიზანი.
როგორ დაიბადა Feedc-ის დაარსების იდეა?
როდესაც საფრანგეთში სასწავლებლად ჩავედი, მინდოდა მარტივად გამეგო, თუ რა ხდებოდა ჩემთვის უცხო გარემოში, თუმცა ამაში სხვა სოციალური ქსელები ვერ დამეხმარა, რადგან იქ დამეგობრებულ ადამიანებს არაფერი ჰქონდათ საერთო იმ ადგილთან, სადაც იმ დროისთვის ვიმყოფებოდი. სწორედ ამიტომ გადავწყვიტე შემექმნა პლატფორმა, რომელიც ადამიანებს ინფორმაციას მათსავე ადგილმდებარეობის მიხედვით მისცემდა.
ვისთვის არის „ფიდსი“? რა არის პლატფორმის ძირითადი განმასხვავებელი თვისება სხვა სოც. ქსელებისგან და რა არის თქვენი მიზანი?
პლატფორმა შექმნილია იმ ადამიანებისთვის, ვისაც აინტერესებს გაიგოს, რა ხდება ამა თუ იმ ქვეყანაში, ქალაქში თუ უბანში, და მიიღოს ეს ინფორმაცია რაც შეიძლება სწრაფად. Feedc-ს არსებული სოციალური ქსელებისგან გამოარჩევს ისიც, რომ მოწონება/არ მოწონება ანონიმურია, რაც უზრუნველყოფს მომხმარებლის თავისუფლებას დამატებითი გავლენებისგან.
სოციალური დისტანცირების პირობებში, ძალიან მნიშვნელოვანი და აქტუალური გახდა დისტანციური სწავლების მეთოდები. ამ მხრივ თქვენ გაქვთ სიახლე − Feedc Edu. იყენებენ თუ არა უკვე სადმე ამ მეთოდს და რა არის მისი უნიკალურობა და უპირატესობა?
საქართველოში მიმდინარე მოვლენების ფონზე, გადავწყვიტეთ ჩვენი წვლილი შეგვეტანა და დავხმარებოდით სკოლებს ჩვეულ რეჟიმში გაეგრძელებინათ სასწავლო პროცესი. ამიტომაც გადავწყვიტეთ, რომ შეგვექმნა დისტანციური სწავლების პლატფორმა და განათლების სამინისტროსთან თანამშრომლობით Feedc Edu ხელმისაწვდომი გახდა საქართველოს ყველა საჯარო და კერძო სკოლისთვის.
Feedc Edu-ს შექმნის დროს, ჩვენი მთავარი მიზანი იყო, პლატფორმა ყოფილიყო რაც შეიძლება მარტივი და ყველა ტიპის მომხმარებელზე მორგებული.
რამდენად მნიშვნელოვანია „ბილაინის“ მხარდაჭერა თქვენი პროექტისთვის, რა ახალი შესაძლებლობა მოგცათ ამ მხარდაჭერამ და ზოგადად, რას ფიქრობთ ქართული ბიზნესის მიერ სტარტაპების მხარდაჭერის მნიშვნელობაზე?
„ბილაინს“ მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს ტექნოლოგიურ სფეროში, რაც Feedc-ისთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია. მათი მხარდაჭერა ძალიან გვეხმარება კომპანიის განვითარებასა და გადაწყვეტილებების უფრო თავდაჯერებულად მიღებაში.
როგორ და საიდან შეგვიძლია პროგრამის ჩამოტვირთვა ჩვენს სმარტფონებში?
Feedc-ის აპლიკაციის ჩამოტვირთვა შესაძლებელია როგორც ანდროიდით, ისე iOS-სისტემებზე და ამასთან, ნებისმიერ მომხმარებელს შეუძლია ვებგვერდის გამოყენებაც.
აპლიკაციის გადმოსაწერი ბმული გახლავთ: Download.feedc.com
ვებგვერდის მისამართი: Feedc.com
რას ურჩევდით ადამიანებს, ვისაც აქვთ ინოვაციური იდეები და ვერ/არ იწყებენ მათ განხორციელებას?
როგორი ამბიციური და რთული იდეაც უნდა იყოს, ყველა პროექტი პატარა ნაბიჯების გადადგმით იწყება, ამიტომ სწორედ ეს არის მთავარი.
ტექსტი: ციაკო ღამბაშიძე