• ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
OK Magazine
შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
მთავარი Techno

#OK! 3 მთავარი შეცდომა სტარტაპის შექმნის დროს

November 30, 2022
საკითხავი დრო: 1 min read

სტარტაპის მთავარ შეცდომასთან დაკავშირებით არსებობს უამრავი სტატია, ვებინარი, ავტორიტეტული ანტერპრენერების მოსაზრება, Success Story და სხვა მაგალითები. ჩემი აზრით, სტარტაპის შექმნისას მნიშვნელოვანია გავეცნოთ მათ, ვისწავლოთ სხვის შეცდომებზე და მოვემზადოთ დასაწყისშივე წარმატების გზაზე არსებული უამრავი დაბრკოლებისთვის, რადგან ერთი შეხედვით მარტივმა და არც ისე მნიშვნელოვანმა შეცდომამ დიდი წარმატება შესაძლოა დიდ წარუმატებლობად აქციოს.

მოდით გავიაზროთ, რომელია ეს შეცდომები. თქვენ ხშირად გადააწყდებით ისეთ მოსაზრებებს, როგორებიცაა: R&D-ის გარეშე პროექტის შემუშავება, არასწორი სამიზნე აუდიტორიის დასახვა, კონკურენციის ფუნდამენტური ანალიზის იგნორირება, ბაზარზე ზედმეტად ადრე შესვლა, ბაზრის მოთხოვნის არშესწავლა და ა.შ. ჩემი აზრით, ეს მნიშვნელოვანი შეცდომებია, თუმცა არ არის კრიტიკული, რადგან მათი გამოსწორება შესაძლებელია დროის რაციონალურ მონაკვეთში.

სხვადასხვა წყარო ხშირად აიდენტიფიცირებს ერთსა და იმავე პრობლემას, Thinking too small − მცირეზე ფიქრი. მიმაჩნია, რომ სწორედ ეს არის პირველი კრიტიკული შეცდომა სტარტაპის შექმნის დროს, რადგან ცუდ, საშუალო და კარგ იდეას შორის მთავარი განმასხვავებელი ფაქტორი, სწორედ მისი მასშტაბია. ცუდი იდეა უტოლდება პატარა იდეას, კარგი იდეა უტოლდება დიდს. თუ ვინმე დაგიწყებთ იმის მტკიცებას, რომ სტარტაპი უნდა აგვარებდეს მცირე, კონკრეტული სეგმენტის პრობლემას, დაუსვით მას შემდეგი შეკითხვა: ვინ არის ყველაზე წარმატებული ანტრეპრენერი? ამ შემთხვევაში, ის გიპასუხებთ ხუთი პიროვნებიდან ერთ-ერთს: ბილ გეითსი, სტივ ჯობსი, ჯეფ ბეზოსი, ილონ მასკი, მარკ ზაქერბერგი. შემდეგ ჰკითხეთ – რამხელაა მათი იდეების მასშტაბი?

ჩვენ უკვე განვსაზღვრეთ, რომ კარგი იდეა ნიშნავს დიდ იდეას, და თუ გვსურს, რომ დიდი იდეა რეალობად ვაქციოთ, საჭიროა ვიპოვოთ გუნდი, რომელიც ჩვენთან ერთად შეძლებს ამ იდეის განხორციელებას. სწორედ გუნდის ჩამოყალიბების დროს შეიძლება დავუშვათ მეორე კრიტიკული შეცდომა − არასწორი გუნდის ჩამოყალიბება. რა უნდა გავაკეთოთ, რომ ეს შეცდომა არ მოგვივიდეს?

 

უნდა განვსაზღვროთ გუნდის წევრების აუცილებელი თვისებები:

  1. დიდი იდეით შეპყრობის უნარი − სტარტაპის დროს, გუნდის წევრი აუცილებლად უნდა იყოს შეპყრობილი დიდი საერთო იდეით, რის გამოც ქმნით გუნდს, მხოლოდ ამ შემთხვევაში, ადამიანი შეძლებს საკმარისი ნიჭის, კრეატიულობისა და ენთუზიაზმის გამოვლენას.
  2. ნიჭიერება − ბევრს ჰგონია, რომ ნიჭი არის რაღაც სტატიკური, თანდაყოლილი თვისება, რომელიც გაქვს, ან არ გაქვს. ჩემი აზრით, ეს მცდარი შეხედულებაა. ნიჭს იწვევს ორი ძირითადი ფაქტორი − სურვილი და შრომისმოყვარეობა. რაც უფრო მეტად გსურს და ცდილობ, მით უფრო ნიჭიერი ხარ. არსებობენ ზე-სურვილისა და ზე-შრომისმოყვარეობის მქონე ადამიანებიც, მათ გენიოსებს ვუწოდებთ. სწორედ ამიტომ, იქნები ბრიყვი, ნიჭიერი თუ გენიოსი, შენი არჩევანია.
  3. კეთილსინდისიერება − ადამიანი შეიძლება იყოს შეპყრობილი დიდი იდეით და გამოავლინოს უნიკალური უნარები, თუმცა ვერ მოგცეს შედეგი, რადგან ამასთან ერთად აუცილებელია კეთილსინდისიერება. კეთილსინდისიერებას განსაზღვრავს ის, თუ რამდენად არის ადამიანი გუნდისა და იდეის ერთგული.

აღსანიშნავია, რომ მესამე კრიტიკული შეცდომა შესაძლებელია გამოიწვიოს როგორც პირველმა, ასევე მეორე კრიტიკულმა შეცდომებმა. ეს არის დროის არარაციონალურად გამოყენება. მაგალითად, პატარა იდეაზე და დიდ იდეაზე ფიქრი იდენტურ დროს მოითხოვს.

მოდით აღვწეროთ 3 ფაქტორი, რომლებიც დროს ყველაზე მნიშვნელოვან რესურსად განსაზღვრავენ:

  1. ის არააღდგენადი რესურსია − დახარჯულ დროს ხომ ვერ დააბრუნებთ, რადგან წარსულში მომხდარი პროცესების შეცვლა შეუძლებელია.

  1. ის აუცილებლად შეზღუდულია − დრო მუდმივ დინებაშია, რის გამო ის ყოველთვის იხარჯება და სხვამ შესაძლოა შენზე უკეთ გამოიყენოს ეს რესურსი. თუ გსურს წარმატება, არ გაჩერდე, რადგან დრო არ დაგელოდება.

  1. დრო ყველასთვის თანაბარია − აქ არ ვგულისხმობ ალბერტ აინშტაინის ფარდობითობის თეორიას. თქვენთვის და თქვენი კონკურენტისთვის დრო თანაბარი რესურსია, თქვენი მიზანია დროის განსაზღვრულ მონაკვეთში უფრო მეტი ცვლილება და წინსვლა განახორციელოთ. ამის გამო მას ყველაზე სამართლიანი რესურსიც შეგვიძლია ვუწოდოთ.

ჩემი აზრით, სწორედ ამ სამი შეცდომის გათვალისწინება არის ფორმულა, რომელიც გვაძლევს საშუალებას, ერთი შეხედვით შეუძლებელი, რეალობად ვაქციოთ.

ასევე გაეცანი

#OK! HONOR–ის ინოვაციური და მაღალი ხარისხის ლეპტოპები თქვენი ციფრული ცხოვრების გასაუმჯობესებლად
OK! News

#OK! HONOR–ის ინოვაციური და მაღალი ხარისხის ლეპტოპები თქვენი ციფრული ცხოვრების გასაუმჯობესებლად

July 11, 2025
#OK! HONOR 400 Series – 200MP ულტრა მკაფიო AI კამერა
OK! News

#OK! HONOR 400 Series – 200MP ულტრა მკაფიო AI კამერა

June 27, 2025
#OK! გადადგით ნაბიჯი მომავლისკენ Dreame-თან ერთად – ინოვაციური ფუნქციონალის მქონე მტვერსასრუტები უკვე საქართველოში!
Techno

#OK! გადადგით ნაბიჯი მომავლისკენ Dreame-თან ერთად – ინოვაციური ფუნქციონალის მქონე მტვერსასრუტები უკვე საქართველოში!

April 17, 2025
#OK! საქართველოში CHEVROLET-ს პირველი ოფიციალური ცენტრი გაიხსნა
OK! News

#OK! საქართველოში CHEVROLET-ს პირველი ოფიციალური ცენტრი გაიხსნა

September 27, 2024

ახლა კითხულობენ

#OK! გზა ბალერინობიდან წარმატებულ ჟურნალისტობამდე

#OK! გზა ბალერინობიდან წარმატებულ ჟურნალისტობამდე

March 15, 2021
#OK! „კვირაზე მეტი გავატარე ნიუ-იორკის მეტროში“ – ნინი ბრეგვაძის გზა წარმატებისკენ!

#OK! „კვირაზე მეტი გავატარე ნიუ-იორკის მეტროში“ – ნინი ბრეგვაძის გზა წარმატებისკენ!

October 11, 2023
#OK! ქართული კომპანიის კეთილშობილური ინიციატივა  ძუძუს კიბოთი დაავადებული ქალების მხარდასაჭერად

#OK! ქართული კომპანიის კეთილშობილური ინიციატივა ძუძუს კიბოთი დაავადებული ქალების მხარდასაჭერად

September 30, 2021
#OK! ქართველი მოდელის მორიგი წარმატება – მატილდა გვარლიანი Emporio Armani-ს ახალ კამპანიაში მონაწილეობს

#OK! ქართველი მოდელის მორიგი წარმატება – მატილდა გვარლიანი Emporio Armani-ს ახალ კამპანიაში მონაწილეობს

June 14, 2022

კვირის ჰიტები

#OK! ზაფხულში სანახავი 9 ფილმი, რომელიც იტალიაში ვირტუალურად გამოგზაურებთ

#OK! ზაფხულში სანახავი 9 ფილმი, რომელიც იტალიაში ვირტუალურად გამოგზაურებთ

August 6, 2025
#OK! 20 უკვდავი ფრაზა ელდარ შენგელაიას გენიალური ფილმებიდან

#OK! 20 უკვდავი ფრაზა ელდარ შენგელაიას გენიალური ფილმებიდან

August 5, 2025
#OK! ფოტოგრაფია არის გზა…

#OK! ფოტოგრაფია არის გზა…

August 6, 2025
#OK! ციფრული ამნეზია – როგორ გვავიწყდება მოვლენები, როცა ყველაფერს ტელეფონით ვაფიქსირებთ?

#OK! ციფრული ამნეზია – როგორ გვავიწყდება მოვლენები, როცა ყველაფერს ტელეფონით ვაფიქსირებთ?

August 6, 2025
  • ჩვენ შესახებ
  • კონტაქტი
  • რეკლამა
  • კონფიდენციალურობის პოლიტიკა
  • საიტის არქივი

შედეგები არ არის
ყველა შედეგის ნახვა
  • OK! ჟურნალი
    • რედაქტორისგან
    • OK! ექსკლუზივი
    • ინტერვიუ
    • პროექტები
    • OK! ბათუმი
    • OK! ქუთაისი
  • OK! News
  • OK! ბიზნეს სელებრითი
  • OK! მენეჯერი
  • OK! Doctors
  • OK! Sport
  • OK! ვიდეო
    • OK! მასპინძელი
    • OK! ჭიქა ყავასთან
    • OK! ჭიქა ღვინოსთან
    • OK! სახლში
    • OK! სხვა კითხვები
    • OK! მეგობრები
    • OK! Story
    • OK! ტეხავს
  • OK! Business
  • OK! კულტურა
  • OK! შოუ ბიზნესი
  • OK! Books
    • Fashion
    • Health & Beauty
    • Décor
    • Travel
    • Gastro
    • Techno
  • OK! Events
    • OK! Talk
    • OK! ვახშამი
  • OK! ტესტები